مون مدیا | از انتشار بازی Asto Bot بیش از 6 ماه گذشته است و در این مدت توانست افتخارات بسیاری را کسب کند و حتی در مراسم The Game Awards سال 2025 جایزه بازی سال را نصیب خود کند. حال اطالاعات بیشتری از این بازی پرافتخار منتشر شده است. به گفته کارگردان بازی آقای نیکولاس دوسه، عنوان Astro Bot تنها با تیمی ۶۵ نفره و در مدتزمان ۳.۵ سال توسعه یافت. روند ساخت این بازی به سه بخش اصلی تقسیم شد:
• یکسوم ابتدایی: صرف ایدهپردازی و ساخت پروتوتایپ بازی شد.
• یکسوم میانی: وارد مرحله اصلی تولید شد، جایی که هسته اصلی بازی شکل گرفت.
• یکسوم پایانی: به بهینهسازی، برطرف کردن مشکلات و پولیش نهایی اختصاص یافت تا تجربهای کمنظیر برای بازیکنان رقم بخورد.
این روند نشاندهنده مدیریت کارآمد تیم و برنامهریزی دقیق برای ارائه یک بازی باکیفیت است. Astro Bot نهتنها موفق شد تحسین منتقدان را برانگیزد، بلکه نمونهای عالی از توسعه هوشمندانه در صنعت بازیهای ویدیویی محسوب میشود.
نیکولاس دوسه: ۹۵٪ از شخصیتهای مورد نظرمان در Astro Bot حضور دارند!
نیکولاس دوسه، کارگردان بازی Astro Bot، اعلام کرد که تیم توسعه دهنده توانسته است ۹۵٪ از شخصیتهایی را که به عنوان رباتهای VIP در بازی میخواستند، اضافه کند.
او توضیح داد که در ابتدا انتظار داشتند تنها بتوانند حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از شخصیتهای مورد نظر را در بازی بگنجانند. با این حال، ناشران Third-Party همکاری بیشتری از آنچه تصور میشد، نشان دادند و این امر باعث شد تعداد بیشتری از این شخصیتهای محبوب در Astro Bot حضور داشته باشند.
دوسه همچنین اشاره کرد که برخی ناشران اجازه استفاده از شخصیتهایشان را ندادند. دلیل این تصمیم آن بود که نگران بودند حضور این شخصیتها در Astro Bot باعث ایجاد انتظارات کاذب در میان طرفداران برای بازگشت یا احیای آن فرنچایزها شود، در حالی که چنین برنامهای در کار نیست.
با این حال، مشارکت گستردهتر از حد انتظار ناشران دیگر باعث شد که تیم توسعه بتواند بسیاری از شخصیتهای نمادین را به بازی اضافه کند و تجربهای غنیتر برای طرفداران Astro Bot فراهم سازد.