مون مدیا | Jade Raymond، بنیانگذار استودیو Haven که توسعهدهندگان اصلی بازی Fairgames بود، از این شرکت جدا شده؛ موضوعی که بهتازگی در گزارشی از بلومبرگ و به نقل از شرکت سونی اعلام شده است.
هرچند دلیلی رسمی برای خروج ریموند از سوی شرکت ارائه نشده، اما طبق گزارش بلومبرگ، این جدایی چند هفته پس از برگزاری یک تست خارجی از بازی سرویسمحور Fairgames صورت گرفته است. این تست ظاهراً باعث نگرانی برخی از توسعهدهندگان شده، چرا که بازخوردها نسبت به وضعیت بازی و میزان پیشرفت آن چندان امیدوارکننده نبوده است.
سونی در بیانیهای رسمی به بلومبرگ اعلام کرد:
«جید ریموند شریک فوقالعادهای بود و نقش مهمی در تأسیس Haven Studios ایفا کرد. ما از رهبری و مشارکتهای ارزشمند او بسیار سپاسگزاریم و برای او در فصل بعدی زندگی حرفهایاش آرزوی موفقیت داریم.»
سونی همچنین تاکید کرد که همچنان متعهد به حمایت از استودیو Haven است و از ادامه مسیر توسعه بازی Fairgames هیجانزده است.
جید ریموند بیشتر با فعالیتهایش در شرکت Ubisoft شناخته میشود، جایی که در خلق بازیهای معروفی چون Assassin’s Creed و Watch Dogs نقش کلیدی داشت. با این حال، از سال ۲۰۱۷ و عرضه Star Wars Battlefront 2، او دیگر بخشی از تیم توسعهدهنده بازی منتشرشدهای نبوده است.
این خبر پرسشهای بیشتری را درباره تمرکز سونی بر بازیهای لایو-سرویس (Games as a Service) مطرح میکند؛ حوزهای که موفقیت غیرمنتظرهای چون Helldivers 2 را تجربه کرد، اما همزمان با شکستهایی مانند Concord و لغو چند پروژه دیگر از جمله اسپینآف گزارششدهی God of War مواجه بوده است. با وجود این شرایط، بازی Fairgames هنوز لغو نشده، اما طبق گزارشها عرضهی آن به بهار ۲۰۲۶ موکول شده و یکی از آخرین پروژههای باقیمانده از استراتژی لایو-سرویس سونی به حساب میآید.