مون مدیا | بروس نسمیت، یکی از نویسندگان اصلی بازی Fallout 3، در تازهترین صحبتهایش اعلام کرد که ریمستر احتمالی این بازی باید به طور جدی سیستم گانپلی خود را بازسازی کند. او گفت:
Fallout 3 اولین تلاش Bethesda برای ساخت یک بازی در سبک شوتر بود و بله، گانپلی در آن چندان خوب نبود. این یک بازی RPG-شوتر بود، نه یک Run-and-Gun کلاسیک. سیستم V.A.T.S نیز در اصل برای جبران این ضعف طراحی شد، نه به عنوان یک ویژگی خاص.
به گفتهی نسمیت، دلیل بازطراحی گستردهی سیستم مبارزات در Fallout 4 نیز همین موضوع بوده است؛ چرا که Fallout 3 از نظر کیفیت گیمپلی و گانپلی، همسطح استانداردهای زمان خود نبود. به همین دلیل، اگر ریمیک یا ریمستر Fallout 3 واقعاً ساخته شود، احتمالاً شاهد بازسازی کامل مبارزات مشابه کاری که در Fallout 4 انجام شد، خواهیم بود.
لازم به ذکر است که شایعات مربوط به ریمستر Fallout 3 نخستینبار در سال ۲۰۲۳ منتشر شد و اخیراً همزمان با رونمایی از Oblivion Remastered دوباره داغ شده است.