مون مدیا | بازی Everwild، عنوان اورجینال استودیوی Rare که گفته میشود حدود یک دهه در دست توسعه بود، بهطور رسمی لغو شده است.
خبر لغو بازی همزمان با اعلام موج جدیدی از اخراجها در شرکت مادر Rare، یعنی مایکروسافت، به کارکنان اعلام شد. این تصمیم در حالی اتخاذ شده که مایکروسافت از نظر مالی در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد و بیش از ۸۰ میلیارد دلار ذخیره نقدی دارد. منابع آگاه به VGC گفتهاند که در جریان «تجدید ساختار» در Rare، احتمال اخراج برخی کارکنان نیز وجود دارد.
بازی Everwild برای نخستینبار در سال ۲۰۱۹ معرفی شد، اما فرایند توسعه آن سالها پیش از این تاریخ آغاز شده بود. با این حال، هرگز جزئیات مشخصی از سبک یا ساختار گیمپلی بازی منتشر نشد. تنها مشخص بود که با یک بازی سومشخص و از نظر بصری چشمنواز روبهرو هستیم. همین ابهام در تعریف هویت بازی، به نظر میرسد یکی از مشکلات اصلی پشتپرده پروژه بوده است. پس از انتشار تریلری در ژوئیه ۲۰۲۰، اخبار مربوط به Everwild بهکلی متوقف شد. در ادامه نیز کارگردان خلاق بازی از پروژه کنارهگیری کرد تا اینکه در سال ۲۰۲۱، توسعه آن تحت هدایت Gregg Mayles، یکی از اعضای باسابقه Rare، بهطور کامل بازطراحی شد. هرچند فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت، اوایل امسال اشارهای مختصر به پیشرفت پروژه Everwild داشت، اما اطلاعات بیشتری ارائه نشد.
تعدیل نیرو با وجود سود میلیاردی
لغو Everwild در حالی اعلام میشود که مایکروسافت موج گستردهای از اخراجها را آغاز کرده و قرار است بیش از ۹٬۰۰۰ نفر از کارکنان این شرکت، عمدتاً در بخش بازیسازی، شغل خود را از دست بدهند. این در حالی است که مایکروسافت در سهماهه مالی اخیر خود، ۲۵٫۸ میلیارد دلار سود خالص گزارش کرده است.
در یادداشتی که اسپنسر به کارکنان ارسال کرده، بهطور مستقیم به استودیوهای تحت تأثیر این اخراجها اشاره نشده است. او گفت:
«با احترام به کسانی که امروز تحت تأثیر قرار گرفتهاند، جزئیات تغییرات ساختاری و اطلاعرسانیهای مربوطه در روزهای آینده توسط مدیران تیمها ارائه خواهد شد.»