اختصاصی: وضعیت بد و آینده نامشخص State Of Decay 3؛ آیا این بازی هم سرنوشتی مشابه Everwild و Perfect Dark خواهد داشت؟

State Of Decay 3

مون مدیا | هفته پیش مایکروسافت چندین پروژه را کنسل و یک استودیوی خود را تعطیل کرد. استودیوهای باقی‌مانده هم تعدیل نیروی زیادی را تجربه کردند و اکنون ابهام زیادی درمورد روند توسعه و کیفیت محصولات آن‌ها وجود دارد، با وجود اینکه Undead Labs تعطیل نشد اما بنظر می‌رسد آسیب بسیار زیادی به این استودیو وارد شده و بازی بعدی آن‌ها State Of Decay 3 آینده‌ای نامشخص دارد.

تعدیل نیرو تیم State Of Decay 3

به‌نقل از صفحه رسمی این استودیو در لینکدین، بین ۱۵ تا ۲۰ نفر از این استودیو تعدیل شده‌اند که در بین آن‌ها پست‌هایی چون طراح UI، نویسنده، کانسپت آرتیست و… به چشم می‌خورد که در مراحل اولیه توسعه بازی نقش دارند.
اما مهم‌ترین قسمت اخراجی‌ها خانم واندر استورم‌بریکر (Wonder Stormbreaker) است که در تقریباً یک دهه گذشته چهره فرانچایز State Of Decay تلقی می‌شد و در رویدادهای زیادی از جانب این استودیو حضور داشت. او که وظیفه مارکتینگ و بازاریابی این فرانچایز را برعهده داشت به همراه تمام اعضای تیم خود و تیم فضای مجازی استودیو Undead Labs اخراج شدند.

معمولاً افراد مهم یک استودیو به‌راحتی اخراج نمی‌شوند؛ با اینحال اینبار برای نزدیک شدن به هدف‌گذاری‌های مایکروسافت این استودیو مجبور به اینکار شده است. اما قسمت بد ماجرا از کجا شروع می‌شود؟

زمانی که کل تیم بازاریابی یک استودیو اخراج می‌شود، به‌راحتی می‌توان این برداشت را کرد که بازی آن‌ها به این زودی‌ها برای انتشار آماده نخواهد شد. سرنخ دیگر این برداشت این است که در رویداد ماه گذشته Xbox خبری از این بازی نبود. قسمت بد ماجرا وقتی شروع می‌شود که سیاست‌های جدید مایکروسافت را درنظر بگیریم، به‌خصوص هدف‌گذاری برای سود حداقل ۳۰ درصدی که عواقبی به همراه داشت.

این خبر شاید برای Undead Labs بدترین خبر نسبت به دیگر استودیوهای Xbox باشد چرا که سرمایه‌گذاری کلان بر روی این استودیو، اعم از دوبرابر شدن تعداد کارمندان از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۴، تأسیس ۲ استودیو جدید، قراردادهای همکاری با استودیوهای خارجی و… آن را به یکی از پرخرج‌ترین استودیوهای مایکروسافت تبدیل کرده است. بودجه ساخت SOD3 مشخص نیست اما می‌توان حدس زد که رقم قابل توجهی است؛ چراکه توسعه بازی از سال ۲۰۱۹ آغاز شده، یکبار ریبوت شده و مدت بسیار طولانی در فازهای اولیه توسعه به‌دلیل فضای بد استودیو متوقف مانده بود. باید به یاد هم داشته باشیم که Undead Labs سابقه درخشانی ندارد. آخرین بازی آن‌ها یعنی SOD2 در سال ۲۰۱۸ با مشکلات فراوانی منتشر شد و چون یک بازی Live Service هم نبود قطعاً نتوانست از پس این هزینه‌های کلان بربیاید.

 

حال که دیگر مایکروسافت سیاست آزاد گذاشتن توسعه‌دهندگان و دادن زمان کافی به آن‌ها را کنار گذشته و سیاست‌های مالی شدیدی اعمال کرده است چه آینده‌ای را می‌توان برای SOD3 تصور کرد؟
تنها ۲ راه برای استودیو Undead Labs باقی مانده و متأسفانه هیچکدام خوشایند نخواهند بود.

حال که بودجه استودیوها به‌شدت کاهش یافته و موفقیت بازی‌ها تنها راه تضمین بقای استودیوها است یکی از راه‌های استودیو Undead Labs این است که بازی را به‌حالت Early Access، با بازاریابی نسبتاً کم و بدون هزینه اضافی و با مشکلات بهینه‌نشده منتشر کند تا حداقل با درآمد اولیه‌ای که دارد تا مدتی سرمایه‌گذاران را دلخوش نگه دارد. اما بازی‌های Early Access معمولاً به‌دلیل توسعه تکمیل‌نشده و مشکلات تا زمان انتشار کامل با استقبال خوبی مواجه نمی‌شوند و اگر این بازی هم نتواند به هدف‌گذاری مایکروسافت نزدیک شود، پایان استودیو Undead Labs پس از مدت‌ها سرمایه‌گذاری کلان به یک شکست خواهد انجامید.

مسیر دومی که مدیران برای استودیو در نظر دارند بررسی عملکرد و مسیر توسعه این عنوان می‌باشد. اما در این حالت هم کوچک‌ترین شک و بی‌اعتمادی از سوی مدیران باعث این استودیو تعطیل خواهد شد. بارها شخص فیل اسپنسر از علاقه شخصی خود به این فرانچایز بیش از هر بازی دیگری سخن گفته بود و بنظر می‌رسد تنها دلیلی که تا الان این استودیو تعطیل نشده است حمایت‌های متفاوت او از بازی بوده است. اما بنظر می‌رسد دیگر آقای اسپنسر هم نمی‌تواند از استودیوهای خودش دربرابر سیاست‌های سخت‌گیرانه بالادستانش در مایکروسافت محافظت کند. پس استودیو Undead labs مجبور است عملکردی بی‌نقص داشته باشد که کار دشواری است.

 

آینده استودیو را شما چگونه می‌بینید؟ به نظر شما هدف مایکروسافت از این سیاست‌‌ها چیست؟ آیا آینده خوشی در انتظار بازی State Of Decay 3 است؟ نظر خود را با مون‌مدیا به اشتراک بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

تبلیغات شما

دیدگاهتان را بنویسید