مون مدیا | وینیت آگاروال (Vinit Agarwal) و جو پتیناتی (Joe Pettinati) که پیشتر برروی پروژه The Last of Us Online مشغول به کار بودند، چند ماهی است که توسعه پروژه جدید خود را آغاز کردهاند.
تعدادی از توسعهدهندگانی که برروی The Last of Us Online کار میکردند با کنسل شدن این پروژه به دست Naughty Dog، اکنون استودیوی جدیدی را در ژاپن تاسیس کردهاند تا پروژهای مشابه را توسعه دهند. وینیت آگاروال، کارگردان پروژه و جو پتیناتی، کارگردان خلاق پروژه در گفتوگو با رسانه ژاپنی Game*Spark در مورد پیشینه خود در ناتیداگ و بازی جدیدشان توضیح دادند.
آگاروال اینگونه توضیح داد:
حدود ۱۵ ساله که در صنعت بازی حضور دارم و ۱۰ سال از اون رو در ناتیداگ گذروندهام. قبل از اون مشغول توسعهی بازیهای رایگان بودم، اما زمانی که میخواستم بازیهای جدیتری بسازم، با حالت چندنفرهای که در اولین The Last of Us قرار داشت آشنا شدم و واقعا بهش اعتیاد پیدا کردم. و بعد برای ناتیداگ درخواست دادم و خوشبختانه تونستم به شرکت بپیوندم. در ناتیداگ افراد فوقالعادهای هستند و نگران بودم که شاید بعد از یک ماه اخراج بشم، اما تونستم از طراح بازی دونپایه به کارگردان بازی ترقی کنم. تا اینکه تو اوایل سال ۲۰۲۵ مستقل شدم.
آگاروال در ادامه تایید کرد که کار برروی پروژهی جدید چندین ماه است که آغاز شده و هماکنون پروژه به مرحله قابل بازی رسیده است اما همچنان بازی آمادهی نمایش عمومی نیست. طبق توصیفهای کارگردان، بازی عنوانی چندنفره با گیمپلی اکشن و سینمایی است.
همچنین وی توضیح داد که این بازی یک پروژهی AAA نخواهد بود، بلکه آن را «Triple-Indie» نامید؛ پروژهای با اندازه بازیهای بزرگ اما بدون بودجه هنگفت یک بازی AAA.
آگاروال گفت:
هنوز چیز زیادی نمیتونیم بگیم، اما بازی جدید ما اثری چندنفره است و هدف ما اینه که همون اکشن سینمایی که در عناوین قبلیـمون تجربه کردید رو به دنیای چندنفره بیاریم. ما در حال حاضر با برخی از شرکا در تماس هستیم و انتظار داریم در آینده اطلاعات بیشتری رو با شما به اشتراک بذاریم.
استودیو تازه تاسیس فعلا کوچک است و تنها ۱۰ توسعهدهنده روی بازی کار میکنند. و به گفته آگاروال آنها میخواهند در آینده تعداد پرسنل در نهایت به عدد ۳۰ نفر برسد، چرا که این تعداد پایین به حفظ «سرعت و انعطافپذیری» کمک میکند.
همچنین این استودیو دو دفتر دارد، آگاروال در ژاپن مستقر است و پتیناتی دفتری دیگر را در آمریکا اداره میکند.
در نهایت نیز برای کمک به توسعهی پروژهی جدید، آگاروال به بخشی از کارهایی که در دوران حضور خود در ناتیداگ انجام داده بود اشاره کرد و تایید کرد که در بازیهایی چون Uncharted 4، Uncharted: Lost Legacy و The Last of Us Part 2 نقش داشته است. او در این بازیها به طراحی مبارزهی پایانی هر دو نسخهی Uncharted و همچنین نبرد الی و ابی در The Last of Us Part 2 کمک کرده است.
پس از این گفتهها نظر شما در مورد آینده این استودیو و موفقیت بازی آینده چیست؟