قربانی بعدی شکست‌های لایو سرویس: Marathon

قربانی بعدی عناوین لایوسرویس: Marathon

مون مدیا | صعود و پیشرفت بازی‌های سرویس محور (GaaS) در آغاز دهه گذشته، سرنوشت استودیوها و عناوین بسیاری را مورد تغییر قرار داده‌است. انقلاب Overwatch در صنعت گیم باعث شد تا سازندگان زیادی به فکر توسعه عناوین آنلاین و سرویس محور باشند و عناوین موفقی مثل Call of Duty و Fortnite، از مثال‌های موفق این تغییر بزرگ در صنعت هستند. اما تغییرات همیشه روی خوشی به همراه خود ندارند.

فورتنایت و خیزش ترند لایوسرویس

تاثیرات نه چندان مثبت محبوبیت عناوین لایو سرویس بر صنعت گیم

شکست بزرگ concord

از شکست‌های بزرگی همچون Suicide Squad: Kill The Justice League می‌توان نتیجه گرفت که دنبال کردن هر ترندی بانی موفقیت و سوددهی نخواهد بود؛ تصمیمی که احتمالا سونی به شکل فجیعی از آن پشیمان است.

با عرضه ناموفق Concord و رسیدن به آمار کمتر از صد بازیکن در کمتر از یک‌روز، حالا نوبت لایو سرویس بعدی سونی یعنی Marathon است تا طعم تصمیمات اشتباه و یک جانبه را بچشد.

استودیو Bungie، نام پشت سری موفق Destiny، حالا در شرایط بدی به سر می‌برد. این استودیو که حدودا دو سال پیش توسط سونی پلی‌استیشن خریداری شده، چندی پیش عنوان جدید خود یعنی Marathon را معرفی کرد. اما حالا اخبار خوبی از این عنوان لایو سرویس به گوش نمی‌رسد.

اوضاع نابسامان Bungie

سری Destiny یکی از موفق‌ترین مثال‌های یک بازی Live Service است

پس از شنیده شدن اخبار اختلافات داخلی در بانجی، حالا مشخص شد که کارگردان عنوان Marathon به صورت کامل از Bungie اخراج شده‌است، بنظر می‌رسد دلیل اخراج او اذیت و آزار کارمندان زن مجموعه باشد.

دقیقا مدتی پس از اعلام اخبار مربوط به اخراج کارگردان Marathon، تام هندرسن، اینسایدر مطرح صنعت گیم به اخبار بد دور این بازی پرداخت:

عنوان Marathon هیچ آینده خوشی ندارد. (نه فقط اخبار اخیر بلکه هر چیزی که مربوط به توسعه این بازیست به بدی پیش می‌رود.)

حال باید دید که سونی در قبال این شکست‌ها چه می‌کند، آیا عرضه‌های هزینه‌بر و ناموفق ادامه تداوم خواهند داشت یا برنامه داخلی آنها تغییری کرده‌است.

به این نوشته امتیاز بدهید

تبلیغات شما

دیدگاهتان را بنویسید